Procesfacilitering

Som leder vil du gerne involvere medarbejderne i organisationens videre udvikling. Du sætter temaet på dagsordenen på næste møde med de mennesker, det handler om. På mødet er det imidlertid de samme, der plejer at sige noget, som siger det, de plejer, og dem der ikke plejer at sige noget, får heller ikke sagt mere, end de plejer. Dine ambitioner med temaet forbliver ved gode intentioner. Du får ikke skabt nogle af de resultater du godt kunne tænke dig, og den enkelte medarbejders viden og erfaringer bliver ikke en organisatorisk viden. Kan du genkende det?

Vil du opnå nye og andre resultater end dem, du plejer at opnå, er du nødt til at gøre noget andet end det, du plejer at gøre. Stille nogle andre spørgsmål, designe nogle andre processer, organisere jer på andre måder, mødes nye steder med andre dagsordener. Ellers skaber du blot de resultater og mønstre, som du før har set.

Procesfacilitering handler således om at guide en proces med udgangspunkt i et overordnet tema og en ønsket organisatorisk effekt frem til et brugbart resultat inden for en bestemt tids- og ressourceramme.

I forbindelse med facilitering og ledelse af processer er det altid dig og din organisation, der er ekspert i forhold til den konkrete opgave, som procesfacilitering handler om. Vi er til gengæld eksperter i at tilrettelægge, designe og lede en proces på en kreativ måde, der giver de involverede parter mulighed for at udfordre hinanden, betragte et givet emne fra mange forskellige vinkler og nå frem til et meningsfuldt resultat, der skaber værdi og vigtig læring i organisationen.

Læs mere om procesfacilitering

Vil du vide mere om procesfacilitering, er du også velkommen til at kontakte os på

8676 1344 eller skriv til [email protected]