Fag-faglig viden har været forudsætningen for god opgaveløsning i mange år. Det er den stadig. Den er bare ikke længere tilstrækkelig. Vi kan i dag ikke nøjes med at være dygtige til vores profession.
Hent beskrivelse
For at være professionelle må vi derfor også være dygtige til at dele viden, udvikle nyt, samarbejde, kommunikere og kunne disponere bedst muligt i forhold til den tid og de ressourcer, vi har til rådighed.
Mere komplekse opgaver kræver øget tværfagligt samarbejde, og det kræver nye kompetencer. Bevægelsen fra profession til professionalisme er et skifte fra mono-faglighed og faglige professionskampe til flerfagligt samarbejde og til i højere grad at have fokus på evnen til at tænke på tværs i praksis. Omdrejningspunktet er den primære opgave, som jeres organisation er sat i verden for. Det afgørende er, hvor professionelle vores kollegaer, samarbejdspartnere og kunder oplever os. Ikke hvor fagligt dygtige vi selv synes, vi er.
Ledere, mellemledere, teamkoordinatorer og alle andre der arbejder med faglig udvikling og samarbejde på tværs af traditionelle professioner og fagligheder.